Han  lever


Låt den helige Ande visa dig..

Be guarded and remain in the Lord even when under spiritual warfare.

 

Nog har de flesta troende kristna varit med om s k ‘attacker’ från satan, d v s saker som sker som gör så ont i vårt inre eller rena slags ‘olyckor’ eller riktiga olyckor, depression, saker som skett i privatlivet som gjort mycket ont och NÄSTAN gjort oss handlingsförlamade. Vissa youtube-videos är svåra att förstå, men denna är bra tycker jag och det finns bibelord som visar vägen i videon. Se den och tänk på följande:

FÖRSTÅ VAD som SKER! VAR NÄRA JESUS, Släpp honom inte, håll honom i handen, be och prisa Herren, gråt och be om nåd, ja hänge dig åt Gud, Satan kan inte stjäla dig då.

 

 

   

/ANJI


Detta innehåller en bild av: Worry is worshiping your problem. Prayer is surrendering your problem

 

Hej, man/du, kanske tror att den kristne inte har några problem? Då tror du fel. Det är så att vi troende kan drabbas ganska hårt av problem, vi, som de flesta andra. Men vi behöver inte gräva ner oss för det. Vi har en stor Gud som hjälper oss i allt.

 


En text som talar om problem och svårigheter, det är 2 Kor 4:8 där Paulus skriver:

 

“Vi är på alla sidor omgivna av svårigheter, men inte nedbrutna eller utslagna. Vi ser ofta ingen utväg, men vi ger för den skull inte upp. Vi är förföljda till det yttersta, men Gud överger oss aldrig. Vi blir nedslagna, men vi reser oss och fortsätter. “

 

Paulus påminner oss om att även om det ser ut som om vår sista stund är kommen, så finns det hopp. Gud överger oss aldrig. Eftersom Kristus vann seger över döden har vi evigt liv.

 

Alla de förudmjukelser vi utsätts för, alla risker och alla motgångar, är tillfällen att bevisa Kristi kraft och närvaro i oss.

 

Därför är det gott att veta att vår kraft finns i Gud. Vi behöver ha rätt inställning till problemen och dess lösningar, för det finns alltid lösningar, även om vi har svårt att tro det ibland.  BÖN ger svar!

 

Detta innehåller en bild av:

 

 

/Anji

 

Herden- den gode! The Way.

Av Anji - 2023-11-14 13:07




"Och han var deras herde med redligt hjärta och ledde dem med förståndig hand.Ps 78: 72.

 

DÅ DU är osäker om vägen, överlämna avgörandet helt och hållet åt Guds Ande och bed honom stänga för dig varje annan dörr utom den rätta. Fortsätt under tiden att gå framåt på den redan inslagna vägen och anse, att då inga tecken givas, detta är ett bevis på att du är på rätt väg. ——

 

Då du vandrar genom den långa gången, skall du finna, att Han gått före dig och låst många portar, genom vilka du gärna hade gått. Var dock förvissad om, att bortom dessa finns en som Han har lämnat olåst. Öppna den och träd in genom den och du skall befinna dig invid de lyckliga tillfällenas flod, vilken här är bredare och djupare än vad du i dina ljusaste drömmar kunnat föreställa dig. Fortsätt sedan att gå framåt utmed floden; den för till öppna havet.

 

 

Gud leder oss ofta genom de yttre omständigheterna. Ett ögonblick kan vägen synas absolut stängd, men strax därpå inträffar någonting helt alldagligt, som ej för andra synes betyda något, men som för trons skarpa öga innebär mycket. Stundom upprepas detta på olika sätt såsom svar på bön. Händelserna bero ingalunda av en slump. De ange för oss vägens riktning. De mångdubblas, när vi nalkas målet, såsom ljusen göra, då vi under en nattlig järnvägsresa närma oss en folkrik stad. — F. B. Meyer.

 

Om du går till Herren för att få ledning, skall Han leda dig. Men Han vill ej uppmuntra dig i din misstro eller halvhjärtade förtröstan till Honom genom att visa dip handskriften, där Han nedtecknat sina planer beträffande dig. Han för dig blott till en väg, på vilken, om du glatt och förtröstansfullt går vidare, Han senare vill leda dig längre framåt.

 


 

Från "Källor i öknen" av Mrs. Chas. E. Cowman.

 

 

 

/Anji

 

 

 

 

 

Guds närvaro i våra liv kan vi få. 

 

Gud är allsmäktig och allestädes närvarande.

 

 

Om detta kan du läsa i många böcker, men företrädesvis Bibeln. OM detta tränger in i gemene mans hjärta, och fastnar där, då blir det en del av den människan.

De som undervisar i /ur Bibeln försöker undvika den fulla konsekvensen av att berätta detta.

 

Och nämner de det, så blir det så lite att det mister sin innebörd.

 

De gör så för att att de har fruktan att bli kallade Panteister.

 

Vad är Panteism? Det är en villfarelse, som är alltför uppenbar för att egentligen kunna bedraga någon.

 

Den innebär att Gud är detsamma som allt skapat: Naturen och Gud är samma sak. Så är det ej, men i Panteismen tror dessa människor att rör de  t ex vid en sten eller ett löv, ja, då RÖR de vid Gud.

 

På detta sätt att tro förringar man den oförgängliga härlighetens Gud.

Och man avlägsnar helt och hållet den Gudomliga skapelsen från världen och Guds egen Gudomlighet. Genom det som Gud skapat och i det skapade finns en skiljelinje, och skall så vara. För Gud är förutsättningen för allt skapat. Så vill Gud ha det. Han är helt överlägsen Alla sina verk. Han är närvarande i dem, men han ÄR inte de.

 

 

Den kristne människan tänker inte i dessa banor. Den troende vet att Gud är överallt. När 10 miljoner människor på jorden tänker på Gud och tillber honom, då vet de att han är nära dem. Var de än befinner sig, så är han där hos dem. Ingen punkt är närmare Gud än någon annan. 

 

*Alltid har jag funnit löftet sant när jag prövat det. Stort är löftet, men dock lika stor är hans trofasthet.* /C Björkman

 

/Anji

 

Detta innehåller en bild av:

Har du en plan för dig?  Tror du att det blir så?

 

När Gud har en plan för dig och du inget vet om det så är det mycket märkligt.

 

HAN har känt dig innan DU blev till.

HAN har en plan för dig, och den kan du inte ändra på.


Det är så fint att veta att HAN bär oss igenom allt och ORDNAR ALLT till det bästa, även om vi inte förstår allt och inte vet det HAN vet.

 

Ord 15:26För Herren är ondskans planer avskyvärda, men milda ord är rena.
Ord 16:1Människan gör planer i sitt hjärta, men från Herren kommer vad tungan svarar.
Ord 16:3Anförtro dina verk åt Herren, så har dina planer framgång.
Ord 19:21Många planer har en man i sitt hjärta, men Herrens råd ska bestå.
Ord 20:5Planerna i en mans hjärta är som djupt vatten, men en man med förstånd hämtar upp dem.

Ord 21:5Den flitiges planer ger idel vinst, hastverk bara förlust.
Ord 21:30Ingen vishet, ingen förmåga, ingen plan kan lyckas mot Herren.
Ord 24:8Den som tänker ut onda planer blir kallad intrigmakare.

 

 


Gud ser och hör allt och vet att HAN kommer att HJÄLPA dig i allt som sker.

 

 

 

 

/Anji

Ovido - Quiz & Flashcards